۲۷ شهریور ۱۳۸۷، ۱۱:۲۹

یاوری:

دانش آموزان بجنوردی در مدارس سه نوبته درس می خوانند

دانش آموزان بجنوردی در مدارس سه نوبته درس می خوانند

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: در سال تحصیلی جدید به دلیل کمبود فضای آموزشی در بجنورد دانش آموزان در مدارس دو و سه نوبته تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در بجنورد، حبیب الله یاوری در نشست شورای آموزش و پرورش  شهرستان بجنورد افزود: بیشترین کمبود فضای آموزشی در شهرستان بجنورد مربوط به شهر بجنورد به دلیل کمبود زمین با کاربری آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: کمبود زمین با کاربری آموزشی در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی موجب شده تا دانش آموزان بخش مرکزی شهر بجنورد برای تحصیل در مدارس حاشیه شهر سازماندهی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بجنورد گفت: مسئولان شهرستان بجنورد باید تلاش مضاعفی را برای تملک زمین با کاربری آموزشی در مرکز شهر انجام دهند تا بتوانیم با ساخت مدرسه در مرکز شهر دانش آموزان این بخش را در حاشیه مناطق مسکونی سازماندهی کنیم.

یاوری افزود:  اگرچه با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی استان  50 هکتار زمین با کاربری آموزشی در اختیار آموزش و پرورش شهرستان بجنورد قرارداده شده، ولی تکافوی نیاز استان را نمی کند.

17 هزار دانش آموز بجنوردی در مدارس تخریبی درس می خوانند

وی افزایش تعداد مدارس تخریبی را در بجنورد از دیگر معضلات آموزش و پرورش اعلام کرد و افزود: هم اکنون در شهر بجنورد بالغ بر 17 هزار دانش آموز که یک سوم مجموع دانش آموزان استان را تشکیل می دهند در مدارس تخریبی درس می خوانند.

به گفته وی قدمت برخی از این مدارس شهرستان بجنورد به بالغ بر 40 سال گذشته بازمی گردد که باید برای رفع این معضل چاره اندیشی شود.

وی تعداد مدارس تخریبی را در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی 91 آموزشگاه با 641 کلاس درس اعلام کرد و اظهار داشت:  در سال جاری تنها 45 کلاس درس این شهرستان بازسازی و نوسازی شده است.

معلمان زن بجنوردی مجبور به تدریس در مناطق دوردست هستند

یاوری 63درصد از نیروی انسانی آموزش و پرورش بجنورد را بانوان اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی آموزشی ما مجبور به اعزام این نیروها به مناطق دور دست و صعب العبور هستیم.

وی تاکید کرد: این امر نیز مشکلاتی ایجاد می کند که باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

امسال 184 هزار دانش آموز در خراسان شمالی به مدرسه می روند.

کد خبر 751111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha